Saturday, January 7, 2012

ÜLEVAADE: Avon Complete Balance

Ma juba kirjutasin sellest, et mul on üks Avoni rep nimega Tea. Kunagi lubasin ka, et seletan ära, kuidas mul juunikuust alates vistrikke, punne jms pole olnud. Olen peaaegu 100% kindel, et asi on selles, et just siis tellisin Tealt ja hakkasin kasutama Avoni näohooldussarja Complete Balance:

Vasakult: päevakreem, öökreem, näovesi ehk toonik, näopesuvaht, mask.

Mida nad ise ütlevad? (Tekst Avoni eestikeelselt kodulehelt)

Complete Balance
Kange tee
Complete Balance sari ühtlustab nahka, mis on paiguti kuiv ja paiguti rasune. Jaapanist pärit ja ohtralt mineraale (eriti tsinki) sisaldavaid teelehti on sajandeid kasutatud keha tasakaalustamiseks.
Nüüd aitab kameeliatee lehtedega Complete Balance sari reguleerida naha rasueritust. Complete Balance sari tasakaalustab kombineeritud nahatüüpi nii, et ühtlasem välimus on silmaga näha. Kaheksa naist kümnest nõustus, et nende kombineeritud nahatüüp ühtlustus.* Teaduse ja looduse koostööst sünnib kaunis nahk. Miks mitte proovida teed? 

Mida mina arvan?

Nagu mainitud, langes mu näonaha olukorra oluline paranemine kokku ajaga, mil ma seda sarja kasutama hakkasin. Toona oli kataloogis ale ja ma olin üsna hädas olnud. Varem arvasin ikka, et mul on kuiv nahk ja proovisin sellest lähtuvalt oma nahka hooldada. Põsed olid mul alati kuivad, ainult lõug rasune ja nina selline... tavaline. Otsaesine aga hästi vastikult ühtaegu kuiv ja pea alati "õnnistatud" mingi väikse, sügava nahaaluse punniga.

Nüüd on mu nahk olnud klaar.

Tuleb kindlasti ka mainida seda, et ma olen kreemide koha pealt üsna valiv, seda tänu oma kergesti ärrituvale ja allergilisele käenahale - ma saan kohe aru, kui asi pole nahasõbralik, kui seal on silikoone, parabeene või muud taolist jama. Heal juhul häirib mind lihtsalt ebameeldiv kiht, mis ei lase nahal hingata ja ma tunnen seda. Halvemal juhul ajab see mind kohutavalt sügelema. Kõige rõvedamad on minu jaoks kreemid, mis lõhnavad magusalt - ilmselt just vastiku seose tõttu minu jaoks iiveldamaajavalt läilalt - ja on üleni värvilises multifilmi kuuluvas potskus ja ise on sellised õõvastavalt kihti ja sügelust tekitavad. Nii tihti on olnud see, et keegi pakub näokreemi ja ma tunnen juba oma sõrmedega, et tegu on saastaga. Vahel on ka seda ette tulnud, et pean kätekreemi laenama - pea alati on kõigil glütseriiniga kätekreemid - ja tulemus on nagu õhuke kile, mis lihtsalt on seal naha peal, sisse ei lähe ja käi ringi nagu kummikinnastega. Mis nõudepesemise ajal ikka ei aita.

Nüüd, kus ma olen oma pirtsakuse ära seletanud, ütlen kohe, et need kreemid mu käsi sügelema ei aja. Päevakreem ei tekita vähimatki kihti ja sellel on ka SPF 15. Öökreemi puhul aga on kihi mulje küll, samas kui nahk siiski saab hingata. Ma ei tea, kas asi on minus, aga senine kogemus öökreemidega näitab, et nahk hakkab nende all kuidagi kuumenema või soojenema. Ehk tekitab see kileja kihi illusiooni? Muuseas, see öökreem on tegelikult õlivaba geel, mitte kreem. Mõlemat kreemi on mul jätkunud pisut rohkem kui kolmeks kuuks.

Näopesuvaht on mul ikka see sama, mille juunis ostsin ja ma kasutan seda iga päev. Seega, jätkub piisavalt kauaks. Toonik on ülimõnus - rahustab ja niisutab ja puhastab ja... tasakaalustab. See ongi õige sõna. Sügisel olid mul käed pärast sulepadja sisu pesemist väga katki. Siis mõjus mu kätele kõige paremini just see (tegelikult näole mõeldud) vahend. Lõin ka ise seose - kunagi soovitas mingi nahaarst mu dermatiidile ehk nahapõletikule tsinksalvi määrida. Tsinksalv on antiseptiline, kuivatav ja rahustav. Ja näe, selles sarjas, seega ka toonikus, on tsink sees. Nii toonikule kui vahule peab kindlasti (vähemalt minu puhul) järgnema kreem, muidu hakkab nahk "kiskuma".

Näomaski sain alles eile, täna proovisin ka. Mul on üldse mingi teema savimaskidega, mulle meeldib, kuidas nende puhastava toimega ei kaasne mitte mingi lääge lillelõhn, vaid mulda, maad ja vett meenutava savi lõhn. Tunne on ka vastav. Selles konkreetses maskis on lisaks savile ka seesamune kameelialeheekstrakt, mis kogu muus sarjas, ja väiksed terakesed. Ühesõnaga, paned peale, hoiad 15 minutit ja siis maha loputades aitavad need terad näonahalt surnud rakke jms eemaldada.

Hindadest nii palju, et näopesuvaht ja mask on mõlemad kataloogis tavaliselt 4.90. Tooniku hind varieerub palju - on kah vahel 4.90, teinekord aga 6.70. Kreemidki on tavaliselt 6.70, vahel aga saab mõlemad korraga 10 euroga. Igal ülaltoodud juhul on kataloogis väga entusiastlikult seletatud, et tegu on allahindlusega.

Kui poodides ringi vaadata, siis on võimalik ka pisut odavamalt saada näiteks Puhta Looduse asju, suurem osa jääb aga kindlasti hinna poolest kõrgemale. Ja nii palju kui ma omal ajal üritasin Puhta Looduse asju endale meeldima panna - Eesti värk ju - ei teinud need minu jaoks lihtsalt midagi. Lihtsalt kreem. Heal juhul. Halvemal juhul... vaata ülalt.

Igaks juhuks lisan ka, et see Avoni nahahooldussari ei ole mu nahka valedest kohtadest kuivemaks teinud - mu põsed ja otsaesine pole enam ketendanud, samas kui lõuale ja laubale enam punne pole tulnud.

Ühesõnaga, soovitan Complete Balance'i sarja. Ka neile, kes arvavad, et neil võib olla kuiv nahk. Eriti hea variant on ta muidugi suvel, mil nahk higistab rohkem, rasusema naha omanikele võiks vast sobida ka talvel.

2 comments:

  1. Kui ei teaks, siis arvaks, et hakkasid juunist alates kombineeritud hormonaalseid rasestumisvastaseid pille kasutama. Mõjuvad samuti näole suurepäraselt.

    ReplyDelete
  2. Olen kuulnud, jah, aga väga ei usalda pille. Kui tsink ajab asja ära, siis olen rahul.

    ReplyDelete