Wednesday, November 23, 2011

On põhjust virisemiseks

See oli veidi rohkem kui nädal aega tagasi, mil ma ostsin ühe vidina, mida olin igatsenud juba mitmetel kiiretel tööleruttamise hetkedel. Kuivšampoon - olin kuulnud ja lugenud, et jube hea, kui on kusagil selline pudelike olemas, juhuks, kui oled plaaninud hommikul duši all ära käia ja siis magad sisse ja juuksed näevad rõvedad välja.

Mina, muide, ei pese oma juukseid eriti tihti, seega ei muutu nad ka kiiresti mustaks. 

Ent siiski.

Oli mingit muud asja kaubamajja ja nägin, et üks üsna viisakas bränd nimega Syoss oli seal oma allahinnatud kuiva šampooniga esindatud. Ostsin ära. 

Kodus proovisin sutsu ja töötas küll, aga siis see spreikork jäi visisema. Kiskusin pealt ära ja panin õrnalt uuesti tagasi. Ja siis suskasin ta kuskile ära. 

Eelmisel nädalal oli mul külalisi ja tegemist ja oligi hetk, mil leidsin, et nüüd kulub kuiv šampoon marjaks ära.

Ja pudel oli tühi.

Eile viisin tagasi. Täpselt selle mõttega, et isegi, kui ma uut asemele ei saa või raha tagasi, siis ma vähemalt olen teatanud, et nii ei saa ikka küll. Ostukeskuste ja omahinnast kümme korda kallimate asjade mõte ongi see, et ma ei pea teda ise kodus kokku keevitama - ma tean, kust seda saada, mida ma tahan, ma ei pea oma aega või mõtteid sellele kulutama, igaüks teeb seda, mida ta oskab ja raha käib käest kätte ja kapitalismus jne. Ühesõnaga, kui ma juba ostan kuskilt kohast (kus ma maksan kinni ka hea asukoha ja kutsuva sisekujunduse) mingi asja, siis ma leian, et ma ei pea enam mõtlema selle peale, et miks see ei tööta.

Lasti mingeid pabereid täita, tšeki number ja ostu kuupäev ja tootekood ja kõik pidi kirja minema koos põhjaliku seletusega sellest, mis juhtus. "Kahe nädala pärast võetakse Teiega ühendust."


Teine üsna leim asi juhtus täna, mil mu postkasti potsatas teade, et pean USA-st eBay kaudu ostetud puudrile veel 13 eurot otsa maksma.

Tallinna Kaubamaja on Eestis ainuke koht, kus MACi müüakse. Seal maksab see üsnagi kuulus puuder 26 eurot. Mina sain kaks tükki soodustusega - ja oli küll õige värk - internetist nii, et ühe puudri hinnaks kujunes koos saatmistasuga 22 dollarit. Dollari ja euro kurss on ju ka minu kasuks. Pealegi, tahtsin teist Aedile jõuludeks kinkida.

Ja nüüd, lubage tsiteerida:

"Tollimise andmed: IMPORDIMAKS 8,38 eurot + TEENUSTASU 4,85 eurot"

Teenustasu? Päriselt? See on küll teenus, mida ma soovisin - võtke mult raha võtmise eest veel raha. 

Kokkuvõttes, säästsin ikkagi vist paar eurot, aga koos mitmekuuse ootamisega ja sellega, kui mõruks selline asi meele teeb, ostan järgmine kord MACi Tallinna Kaubamaja ilumaailmast. Ei anna riigile raha, vaid hoopis korporatsioonile. Sest ma ei saa aru, miks selline tollimaks. Seaduses ilmselt üleni loogiline, aga kui ta minu ellu rakendus, siis ei tundu enam nii tore ega arusaadav.

No comments:

Post a Comment