Saturday, October 8, 2011

Intro

Hoiatus: kui ma sind järgneva tekstiga kuidagi solvan, siis lahku sellelt lehelt. See pole mu eesmärk.

Sissejuhatuseks.

Ma olen üks nendest inimestest - minu subjektiivsel hinnangul hõlmavad nad 99% inimkonnast - kellel on ideid rohkem kui ta ellu viib. Seega, kui mõte sellist blogi teha tekkis, ei teinud ma seda kohe teoks. Tegelikult on tegemist ideega, mis on mu ajus elanud vähemalt aasta. Ma järeldasin hiljuti, et tegemist on minu seisukohast eluvõimelise ideega, mis ei jää vaid ühe postituse tasandile.

Kui nüüd pühendus teha, siis adressaadiks olgu Triin Tasuja, kes a) on esimene inimene, kes tahtis, et ma teda jumestama õpetaksin ja b) kellel on endal huvitav moeteemaline netipäevik.

Visioon on selline, et siia tulevad fotod nendest "piltidest", mida ma teiste näkku olen joonistanud, sest liigagi tihti tulevad nad välja nii kenad, et on kahju neid mitte jäädvustada. Lisaks võtteid, kuidas raha kokku hoida, sest minu tutvusringkonnas ei ole just ülearu inimesi, kes raha jalaga segavad. Kolmandaks kavatsen kirjutada nendest asjadest, mida olen ise kasutanud - neid ei saa olema just eriti tihti, sest ega ma ise ka väga rikas pole.

Umbes nii.

Kõigepealt aga mõned üldised põhimõtted ja tarkused, mida olen oma umbes aastakümnepikkuse meigitarbija karjääri jooksul õppinud.

1. Meikap on ikkagi kirss tordil. Toit, uni ja elustiil üldiselt määravad ära selle, kuidas sa välja näed.

2. Eelmisega seoses: kui teismelisena ehk oli üks tüdruk lihtsalt ilusam kui teine, siis vanuse kasvades määravad selle, kuidas sa meigiga ja meigita välja näed, sinu valikud.

3. Kahe eelmisega seoses: jah, suitsetamine ei ole nahale hea. Mina ei hakka kellelegi loengut pidama, aga omast kogemusest võin öelda, et kui näiteks pärast nelja kuud suitsetamist juba nädal aega "puhas" olla, siis need pisikesed kortsud, mis kahekümnendates eluaastates tekivad (mõnel ehk ei teki, aga mul on kuiv nahk, nii et ma pole beebisileda nahaga), kaovad üsna kiiresti. Mul näiteks on need nn mõtlejakortsud või "kulmulihase" jäljed, - "11" kulmude vahel. Jah, need kadusid, kui ma suitsetamise maha jätsin. Ja ma tean, et nad on ikkagi esimesed, millega loodus mind vananedes kunagi õnnistab.

4. Veel vananemisest ja kaasasündinud ilust. Ja valikutest. Täiesti keskmise välimusega inimesed (kelle hulka mul on õnn kuuluda) võivad välja näha täitsa kenad, isegi päris ilusad. Muidugi, on ka neid päevi, kus Loch Nessi koletis kahvatuks, ent olen tähele pannud - jällegi valikud - et see kipub olema ebapiisava une, alkoholi vms süü.

5. Igapäevase meigi puhul, kuidas nüüd öeldagi - less is more. Väike kogus õiges kohas - lollikindel.

6. On kaks asja su meigivaramus, mis ei saa olla (vabandan väljendi eest) sitad. Need on ripsmetušš ja jumestuskreem (või peitekreem).

7. Halb ripsmetušš teeb su paljudest ripsmekarvadest umbes viis suurt klompi. Lisaks pillutab ta tükke su silmade alla juba tund pärast silmade värvimist. Halb ripsmetušš ärritab su silmi ja paneb sind silmi hõõruma. Halba ripsmetušši ei saa mitte kunagi kanda see, kes kasutab läätsi. Halb ripsmetušš on õhtuks su ripsmetelt kas a) täiesti kadunud või b) sa ei saa seda maha ilma, et peaksid välja kiskuma ka mõned ripsmed.

8. Halb jumestuskreem näeb välja halvem kui halvas seisukorras nahk. Kõige hullem on nende kahe kombinatsioon, kusjuures esimene aitab teisele kindlasti kaasa. Halb jumestuskreem ei ole sinu naha värvi. Halb jumestuskreem (ka su naha värvi) ei suuda su nahaga sulanduda. Halb jumestuskreem muudab päeva jooksul värvi - oksüdeerub tavaliselt kollakaks.

9. Kõik punktis 8 öeldu kehtib ka peitekreemi kohta.

10. Head ripsmetušid ja jumestuskreemid (ja kõik muu) ei pea olema kallid. Üldiselt on odavate hulgas rohkem halbu ja kallimate seas rohkem paremaid, aga tegemist pole raudpoltkindla reegliga.

11. Seoses punktiga 5: Meik (eriti päevasel ajal) on nagu alkohol - kui väikene kogus teeb head, siis see ei tähenda, et suurem kogus teeb veel rohkem head. Ma mäletan, kuidas ma olin teismeline ja jumestuskreem oli minu jaoks nagu mask, mille taha ennast peita - umbes, et siis ei nähta, kui kole ma tegelikult olen. Tegelikkuses oli efekt arvatavasti samaväärne pruudilooriga, mille materjal pole tüll, vaid raske kalev. Mis ikkagi paistab läbi.

12. Seda võib olla jube raske endale tunnistada, aga see, et Marylin Monroe rokkis punaseid huuli, ei tähenda, et igaüks just nii kõige parem välja näeb. Jennifer Lopezi kuldne kuma ei sobiks ilmselt loomulikule punapeale. Kleopatra meeletu "silmaring" - seda tuleks ilmselt iga inimese puhul pisut modifitseerida, kohandada.

13. Eelmisega seoses. Kõige koledam asi, minu meelest, mida üks eesti tüdruk (kellele on näkku kirjutatud, et ta on soomeugrilane) võib teha, on värvida oma juuksed sinaka läikega mustaks ja siis end spreipäevitada või puuderdada kaka(o)pruuniks. Mustad juuksed veel, aga kui sa ei ole loodud hispaanlannaks, mustlaseks või seebiseriaali Mariaks, siis vale nahavärv, eriti veel oranžilaiguline, ei sobi sulle. 99,99%. Sa näed välja nagu poris püherdanud kaelkirjak. Parukaga. Ja ilma kaelata.

14. Kui teha julget meiki, siis see peab olema puhas ja täpne. Isegi siis, kui taotletav efekt on kuidagipidi lohakas. Täpselt samu värve samades kohtades ja siiski erineva "käega" kasutades võib saada kaks täiesti erinevat tulemust: üks on diiva, teine prostituut.

15. Seoses 12. punktiga: tõmba tähelepanu, rõhuta oma tugevaid kohti. Varjata, tähelepanu ära tõmmata võiks nõrgematelt kohtadelt, mida sa teedki, kui rõhutad oma tugevaid külgi. Näiteks minul (ja jällegi - 99% inimestest) on näopooled üsna erinevad. Ma kammin oma juukseid rohkem oma nn koledama poole ette.

16. Üks veider tähelepanek ka: olen märganud, et inimestel kipub (enda suhtes) vasak näopool olema ilusam. Nii meestel kui naistel. Mis värk on?

17. Kui su nahatoon on roosakas, siis suure tõenäosusega sobivad sulle külmema alatooniga lauvärvid, põsepunad jne.

18. Kui su nahatoon on kollakas, siis suure tõenäosusega sobivad sulle soojema alatooniga lauvärvid, põsepunad jne.

19. Jumestuskunstis on olemas sellised nähtused nagu soojad sinised ja külmad kollased.

20. Pruune on väga erinevaid - näiteks pruun lauvärv võib olla hõbedase sädelusega, kollase duokroomiga, sinise alatooniga, päikse käes punakas jne.

21. Kõik ei ole piisavalt... isiksused...? julged...?, et kanda korraga tugevat silma- JA huulemeiki. Küsimus pole selles, kas füüsiliselt sobib.

22. Kui sul pole ühtegi jumestusvahendit ja sa lähed midagi esimest korda ostma, siis pikas perspektiivis on targem pigem esialgu hoiduda sätendavast rohelisest lauvärvist ja neoonroosast huulepulgast.

23. Ühe keskmise mati pruuni lauvärviga saab teha üllatavalt palju, kombineeri see ripsmetuši ja jumestuskreemi või peitepulgaga ja võid rahulikult Euroopasse hääletama minna - sul ei ei ole rohkem  meiki vaja kaasa võtta. (Selle kohta on kavas ka eraldi postitus teha)

(Tegelikult väga paljude punktide kohta)

24. Meigišvamm jätab ehk parema lõppviimistluse, aga ta imab palju möksi ka enda sisse. Bakterid. Pealegi, see raiskab su möginat. Trikk: tee ta enne märjaks. Ja vaheta sageli. Lõika suuremad väiksemateks tükkideks.

...

Okei, läksin vist spetsiifiliseks kätte. Aitab alguseks. Nüüd, kus reeglid on paigas, saab neid rikkuma hakata.

4 comments:

  1. Ma olen meelitatud.
    Aga siit mu esimesed küsimused: mis vahe on jumestus- ja peitekreemil? Kuidas ma oskan neid poes osta, et sobiks just mu nahatooniga? Ma tavaliselt võtan kõige heledama või peaaegu kõige heledama ja katsetan seda käeseljal, sest see tundub kõige ohutum. Kunagi kosmeetik ütles mulle, et huulepulga sobivust saab proovida nimetissõrmel - kui seal sobib, siis sobib huulel ka. Mis sa sellest arvad?

    ReplyDelete
  2. Peitekreem on paksema konsistentsiga, ei lase tavaliselt nahal endal läbi kumada, mistõttu ei saa teda üle näo kasutada - jääb võlts. Jumestuskreem ei pruugi aga arme, punne jms katta. Mõlemal oma funktsioon.

    Mis mõttes sobib sõrmeotsale? Nahavärviga või? konsistents peab olema mõnus?`Väga müstiline kosmeetik ja veel krüptilisem soovitus :)

    ReplyDelete