Tuesday, October 25, 2011

Kersti Heinloo on täiesti erinev ajakirjades Mood ja Eesti Naine

Lihtsalt selleks, et näidata, kui palju meik inimese välimust võib muuta, otsustasin ära tuua ühe inimese kaks erinevat jumestust oktoobrikuu ajakirjadest. Kersti Heinloo lasi endale meiki teha nii Moel, kus teda tuunis Pupa jumestuskunstnik Giorgio Forgani, kui Eesti Naisel, kus meigikunstnikuks oli Aune Jõeleht. Forgani kasutas loomulikult Pupat, Jõeleht lasi käiku aga Artdeco selle sügise ja püsisarja. Kuna mõlemad ajakirjad ilmusid oktoobris, võib vist julgelt väita, et näitlejanna Heinloo välimus ei ole kahe pildistamise vahelise aja jooksul väga palju muutunud, ehkki mulle tundub, et ajakirjas Mood on tema juuksed pisut erksamad punased, mis aga võib olla ka - vähemalt osaliselt  - valgustuse trikk.

Mood oli Kersti Heinloost teinud terve fotode sarja, aga valisin just selle leheküljelt 35 ning lõikasin seda ka pisut, et võrdlusmoment oleks täpsem (foto: Laura Kallasvee):




Eesti Naine seevastu oli ette võtnud lisaks Heinloole veel kaks kuulsat Eesti naist, nimelt Heidy Purga ja Karolin Kuusiku. Kõigile said tehtud üsna tagasihoidlikud meigid, Heinloole leheküljel  84 neist isegi kõige julgem (foto: Kristjan Lepp):


Esimene asi, mis tuleb ära märkida, on taotletud õhustik ja valgustus. Moe versioon Heinloost on kahtlemata julgem, ent Eesti Naine pildistas näitlejannat jällegi palju loomulikumas valguses ja päris lähedalt - asjaolu, mis igasuguse jumestuse apsakad kohe reetlikult paljastab. Minule isiklikult meeldib Forgani tehtud meik rohkem, sest see on sarnane sellega, mida ka ise eelistan õhtuti väljas käies kanda. Jõelehel õnnestus aga valida Heinloole ülihästi sobiv jumestuskreem nii värvi kui fotol käitumise poolest - see ei näe maski moodi välja, oma nahk tundub selle all ilusti hingavat. Forgani valitud PUPA Ultra Smoothing Foundation on ka kindlasti hea toode, aga kogu selle sessiooni valgustus on nii punane ja oranž ja kollane ja öise linna elektrivalgus, et tegelikult selle järgi jumestuskreemi kohta eriti midagi öelda ei saa.

Saan aru ka sellest, et Eesti Naine püüdiski teha sellist igapäevast, tagasihoidlikku, kantavat meiki. Samas aga - Kersti Heinloo on näitleja. Kas on veel dramaatilisemat elukutset, sõna otseses mõttes? Selles mõttes tunnen, et Forgani meik oli kuidagi rohkem tema elukutset ja avalikku arvamust arvestav, kuigi näitlejanna ehk igapäevaselt üleüldse meiki ei kannagi. Muidugi tuleb arvestada ka kahe ajakirja veidi erineva sihtauditooriumi ja loodava kuvandiga, ent ma ei usu, et nad vähemalt jumestuste vallas nii väga tegelikult peavad erinema.

Veel üks erinevus: Mood on Kersti Heinloo huuled palju lopsakamaks joonistanud, Eesti Naise jumestus jätab minu jaoks mulje, nagu huulepliiatsit ei olekski kasutatud, kuigi kasutatud asjade nimekirjas pildi all on veekindel huulepliiats kirjas.

Mulle jubedalt kohe meeldib ka, et Forgani tegi Heinloo kulmud punakaks nagu ta juuksed - ja näitas, kuidas selline jõulisem silmameik ei pea alati käima koos tumepruuni või musta kulmuga. Mulle tundub, et kulmudel on kasutatud Pupa lauvärve, kuigi ajakirjas ära toodud toodete nimekirjast see tegelikult ei selgu. Lihtsalt sellised mõnusad ja lopsakad, 2/3 tihedad ja 1/3 õhemad, mulle väga meeldivad.

Mida mina oleksin teinud teisiti?

Esimese kivi viskan ikkagi Forgani kapsaaeda. Mis värk selle põsepunaga on? Ei ole asi ainult selles pildis, teistel on asi samasugune, kui mitte hullem. Huuled on üsna tumedad, silmad kindlasti ka - kas põsepuna peab siis nii silmatorkav olema? Õige koha peal küll, aga mina oleks sutsu rohkem ta ära hajutanud ja värv... võib-olla on asi jälle valgustuses, aga sellega oleks ju pidanud arvestama. See värv on kuidagi kollane. Suure tõenäosusega püüdis ta tekitada esiletõste helendust/highlight'i, mis aga minu hinnangul on Heinloo kõrgetele põsesarnadele üsna tarbetu ning kui, siis midagi vähem tumekollast, rohkem läbipaistvat ja neutraalset.

Mina muidugi lähtun siin sellest, kuidas Heinloo oleks parem välja näinud, Forgani ehk tegi aga kunsti?

Aune Jõeleht riskeeris vähem ja midagi eriti ette heita ka pole. Ehk võib-olla seda, et kui Heinlool on juba niigi sügavad silmakoopad, siis milleks seda pruuniga silmakoopas rõhutada? Või kui, siis oleks võinud seda hästi pisut ka koopast väljapoole hajutada, eriti just välisnurkade suunas. Praegu tekib pisut mulje suurtest, liiga ümmargustest silmadest, mis koopast välja pungitavad. Võib-olla oleks seda välisnurka hajutust võinud teha hoopiski laugudel kasutatud sinisega, mis praegu näeb välja nagu liialt jäme joon, mis lõppeb samuti liiga järsku. Kulmud on ka tehtud kuidagi... liiga ühelaiused.

Mida ma kiidan?

Aune Jõeleht on kindlasti teinud jumestust palju rohkem ja on üleni palju profim kui mina, aga sellest me saame küll ühtmoodi aru, et sinist lauvärvi on keeruline kasutada ja kõige targem on panna ta paari mati pruuniga (ma vist olen juba mati pruuni kasulikkust korra maininud? See ei olnud niisama!). Hea jumestuskreem on valitud, bravo. Põsepuna on paigas.

Giorgio Forgani aga oli julgem ja mulle, nagu öeldud, väga meeldib lauvärviga loodud kuju, kulmude siluett ja värv, huultele on lisatud lopsakust nii, et see ikkagi tobe välja ei näe.

Kui minul oleks õnn kunagi Kersti Heinlooga kohtuda ja talle meiki teha, siis ilmselt jääksin kusagile nende kahe tehtu vahele.


Kuna Artdeco kasutatud tooted on pildil ära toodud ja Pupa omad mitte, siis lisan siia nimekirja, mille võtsin ajakirjast Mood lk 8:
PUPA Ultra smoothing foundation jumestuskreem toonis Ivory, Luminys baked powder nr 01 puuder, Smoothing foundation primer meigialuskreem, Luminys Baked blush 04 pink põsepuna. Silmadel Multiplay Pencil dark brown nr 19 ja 09 black silmapliiatsid, Luminys Baked eyeshadow dark brown, black, purple lauvärvid, Rapid liner black lainer, Diva's Mascara black ripsmetušš. Huultel True Lips 04 huulepliiats, Lip Perfection 04 huuleläige ja Nude 46 huulepulk.

No comments:

Post a Comment